Surat Terbuka Untuk Saudara Zawawi Aman

Dendam Zawawi Aman kepada jemaah GISB bermula apabila dia keluar jemaah pada pertengahan tahun 2011, tetapi isteri pertamanya memilih untuk tidak mengikutinya. Ini iklan yang disebarkannya di internet walhal dia tahu isteri dan anak-anaknya ada bersama GISB. Sehingga sekarang dia masih menggunakan media akhbar dan TV untuk menjatuhkan GISB.

Dari Hatijah Aam,

Surat terbuka untuk Saudara Zawawi Aman

Ini adalah jawapan kepada saudara seIslam Zawawi Aman yang banyak memperkatakan hal saya (Hatijah Aam) selama ini terutama didalam TV9 dan TV Al-Hijrah. Kalau saya tidak menjawab, tentu orang ramai akan terus tertanya-tanya hal
yang sangat perlu untuk dijelaskan kepada mereka ini.

Saudara Zawawi, saya secara peribadi sebenarnya tidak tahu saudara. Tidak pernah berjumpa kecuali semasa saudara masih bersekolah di Pakistan atas tajaan Jemaah Arqam. Saya bangga, saudara jadi begitu ke depan hasil bersekolah dengan AlArqam!

Setelah dewasa, saya dengar saudara ada masalah dengan jemaah ini di tempat saudara bekerja (sebuah sekolah). Sudahnya saya mendengar saudara keluar dari jemaah tetapi isteri pertama tidak mahu ikut keluar, bersama 5 orang anak! Bila jemaah memberi pilihan kepada isteri tersebut (Shamsiah) samada mahu mengikut suami atau jemaah, dia memilih jemaah! Dia meminta perlindungan di atas tekanan yang saudara berikan padanya. Hal ini ada ditulis Shamsiah sebagai reaksi kepada kenyataan saudara akhir-akhir ini.

Berikut kenyataan Shamsiah:

“Saya memilih untuk terus bersama jemaah tanpa dipaksa oleh sesiapa. Dalam dunia yang penuh dengan cabaran ini, saya tidak boleh hidup sendiri kerana berjemaah itu rahmat dan saya amat yakin inilah jemaah yang cari selama ini.

Hidup bagaikan adik beradik, bagaikan satu ibu dan satu ayah. Apa yang penting di sini saya dididik untuk membersihkan hati yang saya tidak dapat di tempat lain. Hidup tanpa pimpinan mursyid tidak mungkin saya akan selamat. Semuanya telah saya perolehi di dalam jemaah ini. Mana mungkin saya meninggalkannya.”

Kalau saudara tidak percaya bahawa tiada siapa memujuk Shamsiah untuk meninggalkan suaminya, mari kita serahkan kepada Allah, hakim seadil-adilnya untuk adili masalah kita ini. Anda setuju kita serahkan pada Allah?

Tidak hanya itu, saudara rupanya tidak puashati dengan banyak perkara tentang saya dan GISB. Tetapi tidak pula mahu berbincang dengan saya terlebih dahulu, terus didedahkan di dalam akhbar dan media. Begitu bertanggungjawabnya saudara dengan nasib Islam dan Iman saya sertaGISB terutama dengan anak isteri! Syabas Saudara Zawawi Aman.

Nampaknya apa yang paling membimbangkan saudara adalah hal akidah.
Marilah kita bincangkan bersama-sama hal kesesatan Arqam.

Saudara, memang umat Islam di seluruh dunia hari ini mengalami masalah yang teruk-teruk! terutama hal-hal akidah kerana kita sudah tidak ada Nabi.
Adanya aliran Sunni dan Wahabi sahaja sudah menjadikan dunia Islam terpecah dua. Masing-masing menyalahkan masing-masing terutama hal-hal akidah! Sekalipun Saudara Zawawi Aman benar tetapi saudara asyik gagal menangani saya, bahkan anak isteri.

Jadi siapakah yang boleh kita harapkan untuk menyelesaikan semua masalah umat Islam ini. Sesudah akidah, perkara yang akan ditanya Allah di hari akhirat ialah sembahyang. Berapa ramai umat Islam di Malaysia sahaja yang betul akidahnya tetapi tidak sembahyang 5 kali sehari! Siapa yang akan menyelesaikan semua masaalah ini saudara?

Allah tidak memberi jalan keluar kah? Di mana Nabi untuk kita kerana dunia jahiliyah mesti ditangani oleh seorang Nabi! Setujukah saudara Zawawi, bahawa seorang Nabi diperlukan oleh dunia akhir zaman ini? Dan kalau Nabi Muhammad sudah tidak mampu berperanan, Allah kenalah hantarkan untuk kita Nabi lain. Betul atau tidak? Tetapi mana ada Nabi lagi sesudah Muhammad SAW sebab bagindalah Nabi akhir zaman!

Jadi, bagaimana Saudara, Nabi Muhammad itu masih mampu berperanankah sebagai seorang Nabi untuk menyelesaikan segala masalah kita?

Tidak, bukan makam Rasulullah sebenar yang akan dibongkar, hanya Kubah Hijau yang di bawahnya menempatkan ruang kosong, (di mana makam Rasulullah hanyalah diliputi tanah rata dan batu kecil ) itu akan dimusnahkan untuk meluaskan dan mencantikkan Masjid Nabawi. Ini hujah puak pro-Wahabi ( fahaman yang diterajui Yahudi) yang menerima rancangan perobohan Kubah Hijau. Sedangkan usaha untuk menebuk Kubah Hijau sebelum ini berakhir dengan pelakunya disemadikan di atas kubah mulia tersebut! Sanggupkan siapapun melakukan yang demikian? Imam Malik kerana terlalu menghormati Rasulullah tidak sanggup menaiki kuda di bumi Madinah kerana takut menyakiti jasad Rasulullah.

Percubaan untuk menebuk Kubah Hijau dan mencuri jasad Nabi menyebabkan kematiannya dan jasad orang ini melekat tanpa siapapun mampu menurunkannya. Sengaja pihak Wahabi mengecat segalanya dengan warna hijau untuk menutup-nutup kejadian ini.

Sebenarnya kini, di hadapan Kaabah, di Mekah, itulah yang sedang saya tanyakan kepada Allah dan Rasulullah SAW. Saya bercakap-cakap kepada Allah dan kepada Rasulullah SAW. Saya merasakan kampung mereka ini kampung saya juga. Saya merasa mempunyai mereka di sini. Allah memberi macam-macam bukti bahawa Dia wujud dan bersama saya untuk membela Islam di Mekah, kampung Yahudi ini! Setuju atau tidak Mekah ‘di dalam tangan’ Yahudi?

Dua tahun lamanya saya mengkaji dan memang pusat Agama Islam, kiblat orang yang bersembahyang ini memang di dalam tangan Yahudi! Datanglah, saudara ajak Hashim Jaafar sekali untuk melihat apa sebenarnya yang sedang berlaku di Kampung Rasulullah SAW. Rasulullah SAW itu boleh ditemui sebenarnya. Sepertilah Allah memanggil kita untuk menghadapNya 5 kali sehari . Sesungguhnya Rasul juga memanggil dengan rindu agar kita berhubung dengannya melalui solawat. Jadi sebelum sembahyang kita bersolawat, mohon Rasulullah SAW jadi wasilah pertemuan kita dengan Allah di dalam sembahyang! Ya atau tidak ni saudara? Adakah saya bersalah di dalam hal ini? Tolong jawab ya! Sudah 30 tahun saya didisiplinkan untuk bersolawat kepada Nabi. Nabi yang pernah mengaku merindui para Ikhwan! Apa saudara mengalami merindui Nabi yang tidak pernah bersua wajah itu?

Saya di Mekah meminta pada Rasulullah SAW agar jangan kembalikan saya ke Malaysia lagi sebab saya terlalu rindukan baginda. Saya merasakan Mekah kampung saya. Saya ada Nabi rupanya. Bukan jasad tetapi dengan rohnya. Hati saya sangat-sangat merasakannya! Kalau saudara menganggap saya berbohong dan mereka-mereka cipta agama itu hak saudara sedangkan saya mengalaminya.

Agama itu kan cintakan Allah, rindukan Rasul? Tanpa cinta dan rindu bagaimana kita mampu taati mereka? Tidakkah roh sembahyang ialah percintaan hamba dengan Tuhan yang terlalu Agung cintaNya? Sedangkan Allah dan Rasul tidak mampu dilihat dengan mata kasar?

(Seperkara lagi, berkenaan fitnah besar tentang saya, Rasulkan sudah wafat. Macamana boleh anda percaya Rasulullah SAW pegang betis saya. Waraskah orang yang mempercayainya ? seperti yang didakwa oleh Encik Hashim Jaafar dalam TV Al-Hijrah)

Wahai Saudara Zawawi Aman,
Kalau kesesatan yang berlaku kepada kami itu ialah untuk mendapatkan Allah dan Rasul bukankah ia suatu keganjilan. Ganjil dibandingkan masyarakat Islam biasa? Rasulullah SAW bukankah dituduh sesat juga sebab yang dibawanya itu baru!

Apa tidak mungkinkah bahawa kami ini sedang melalui apa yang telah dilalui Rasulullah SAW? Sebab waktu ini agama sebenar telah hancur. Bila ada yang baru tentu ganjil! Sebab di Mekah Madinah kini GISB sangatlah berkembang dan membesar! Hati-hati kami diproses untuk merasa gentar bila mana nama Allah disebut.

Mekah itu bukankah Qiblat? Di Mekah ada Kaabah. Di Mekah ialah di Pusat Rasulullah SAW. Mekah bukankah terkenal sebagai tempat suci? Siapa yang sesat, Kaabah tidak menerimanya. Siapa yang membawa dosa-dosa besar kan bermasalah di Mekah? Itu semua orang tahu! Sebab itu sudah ramai rakyat Malaysia yang ke Mekah, pergi ke Chalet Nur Muhammad GISB, lantas berkata, Arqam tidak sesat! Sebab orang tahu di Mekah, kalau sesat Allah tidak terima. Tapi kalau di Mekah boleh hidup macam kampung sendiri ini confirm lah orang Allah dan Rasul, kata mereka! Kalau saudara menolak hakikat bahawa bila GISB boleh bertapak di Mekah dan Madinah – ertinya GISB itu berada di bawah perlindungan Kaabah, cubalah saudara berfikir begini : ‘Sudah berderet orang yang hendak menggagalkan Ummu Jah dan GISB di Mekah itu, tetapi nampaknya mereka terus bebas melakukan aktiviti-aktiviti mereka. Kuasa apa yang melindungi mereka daripada segala halangan yang ditimpakan? Lebih baik aku tanya mereka, apakah rahsia mereka ini ya?

Maka GISB pun menjawablah begini : -

Orang Islam yang terancam untuk memperjuangkan Islam di tempat lain, maka berhijrahlah mencari perlindungan di kampung Rasulullah SAW. Berlindunglah dengan kuasa Allah dan Rasul nescaya kamu akan mendapatkan pertolongan dari sebesar-besar kuasa! Maka sejak itu kamu dan Islam yang kamu perjuangkan nescayalah tidak akan kalah-kalah lagi.

Bukankah di Qiblat kita itu ada Baitullah? Itulah gunanya rumah Allah itu kepada umat Islam. Masakan orang Islam yang berTuhankan Allah dan Rasul tidak mempunyai jalan keluar daripada masalah-masalah mereka?

Lalu wahai saudara Zawawi Aman, silalah bertindak apa pun yang diinginkan ke atas GISB, saudara akan lihat nanti bagaimana Kaabah bereaksi! Kaabah yang masih di dalam tangan Yahudi, namun pusat pentadbiran kerajaan Maha Ajaib itu, bukankah sedang menggiatkan kebangkitan Islam kali kedua? Yang Allah dan Rasul telah janjikan? Di akhir zaman di tangan orang Melayu? Bila Abuya dan GISB sudah ke Mekah, segalanya sudah tidak boleh disangkal lagi saudara.

Datang lah lihat sendiri apa yang berlaku! Mana boleh lihat dari jauh sahaja dan memberi penilaian jarak jauh. Kita bincang dulu, barulah saudara membuat kesimpulan tentang GISB. Kan saudara ada seorang anak yang sedang berjuang bersama Ummu Jah di Mekah? Qutaibah, umurnya 19 tahun. Tanya dia kenapa dia memilih GISB. Saya ibu angkatnya!
Setiap hari kami sama-sama berusaha untuk membela Rasulullah SAW yang kian dilupakan orang di Mekah ini. Saudara bertuah mempunyai anak soleh yang begitu gigih berjuang untuk Islam, Allah dan Rasul.

Qutaibah Zawawi bersama team seperjuangan di Mekah

Projek-projek GISB di Mekah-Madinah itulah hasil perjuangan kami atas apa yang kami yakini. Keyakinan itu rupanya bila diperjuangkan, ia memberi hasil luarbiasa. Orang Melayu boleh hidup di Mekah atas nama Abuya dan Sayyidi, sedangkan Melayu-Melayu lain yang ada di Mekah ini, tidaklah mencapai sebesar apa yang dicapai oleh GISB!

Sebahagian daripada pengunjung yang mengunjungi Chalet Nur Muhammad, Mekah yang terdiri dari jemaah Umrah dan Ziarah dari Malaysia.

Maka ramailah orang bertanya saya dengan kuasa apakah Ummu Jah boleh membangunkan empayar Islam di Saudi ini? Cubalah tanyakan hal ini kepada Datuk Mufti Negeri Sembilan dan Puan Erma Fatimah yang telah berziarah ke Pusat-pusat GISB di Mekah dan Madinah. Sesuatu ajaran itu, hendak dinilai sesat tidaknya bukankah dilihat pada apa yang dihasilkan? Pokok kalau hendak dipastikan ia baka bagus atau tidak bukankah dinilai pada buahnya? Orang kalau hendak tahu bagus atau tidak, lihatlah hasil kerjanya. Apa, saudara tergamak menyesatkan satu ajaran yang hasilnya ialah bangunnya ekonomi empayar Islam di Mekah-Madinah?

Kalau bukan oleh kuasa Allah dan Rasul, wanita biasa seperti Ummu Jah ini setelah pemergian Abuya tentu akan balik ke kampung menjaga ibunya di Kedah dan makan pinang bersama-sama.

Ajaran untuk umat Islam dapat menjadikan ilmu Islam sebagai realiti kehidupan yakni untuk teori-teori itu semua dapat dipraktikkan. Abuya dan Sayyidi lah dua tokoh yang mengetahui bagaimanakah caranya? Bahkan bagaimanakah poligami itu dapat dijayakan, kuncinya pun ada pada Abuya dan Sayyidi. Saudara perasan atau tidak, bahawa Abuya hancurkan Arqam untuk memulakan Islam praktikal. Yakni ilmu Islam dirubah menjadi cara hidup Islam. Sungai Penchala ditutup untuk dibuka Bandar Country Homes? Supaya umat Islam tahu bahawa pada Ustaz Ashaari itu ada rahsia bagaimana merialisasikan Islam teori. Tentunya mereka dapatkan dari Islam sebab itulah segala-gala cara hidup yang dicetuskan Arqam itu kami berani namakannya atas nama Islam! Tidak pula orang ketawakan bila berkata begitu. Orang berhasad dengki adalah!

Berfikir semulalah saudara Zawawi Aman. Anda tidak merasa rugikah menentang kekayaan Islam yang Allah telah rezekikan kepada saudara-saudara seIslam? Sesat yang anda katakan itukan Allah sudah jawab dengan menjadikan GISB satu-satunya jemaah Islam yang paling berjaya ekonominya diperingkat nasional dan antarabangsa? Ok kalau Arqam dan Ummu Jah hancur hasil perjuangan saudara ini, apa untungnya? Sedangkan kalau saudara bijak, untuk menghancurkan kami cuba ambil pendekatan berbaik-baik! Sebab semua cara yang diambil sebelum ini yakni cara yang musuh gunakan, gagal untuk menghancurkan Arqam. Cubalah dengan cara berbaik-baik, kemudian hancurkan dan anda akan beruntung kerana GISB akan menjadi milik anda!

Saudara Zawawi Aman,
Kalau anda hancurkan Ummu Jah dan GISB apa alternatif untuk umat Islam mendapatkan semula kegiatan-kegiatan ekonomi Islam yang GISB sumbangkan? Kalau anda boleh membuat gantinya, ok lah! Sedangkan anda sendiri dengan kefahaman yang tidak sesat itu, cuma boleh bercakap sahaja, belum membuktikan apa-apa hasil pun! Tahukah anda bagaimana caranya agar usaha-usaha anda akan boleh menghasilkan Islam realiti? Kalau gagal nanti saudara akan menjadi lebih kecewa! Sedangkan kalaulah anda lupakan saja kami ini, (biarkan GISB masuk Neraka kerana degil dengan kesesatannya!), mungkin anda akan lebih tenang.

Sedangkan kerajaan Malaysia pun pernah menentang, Allah gagalkan mereka, inikan saudara sebatang kara? Bijakkah? Sedangkan waktu ini GISB sudah diterima baik oleh Negara Malaysia. Jabatan-jabatan Agama pun ada yang sudah sudi bekerjasama.

Perihal jenayah seks dalam GISB, saudara Zawawi Aman barangkali kerana marahkan isteri yang lari sampai gelap mata : tidak nampak bahawa pasangan-pasangan suami isteri GISBlah paling bahagia. Sekalipun poligami. Sebab GISB selain menyelesaikan masalah Iman, Islam, Ibadah dan Akhlak, makan minum dan kesihatan dan kebajikan ahli-ahlinya juga mengambil tanggungjawab masalah-masalah seks mereka! Dunia dan Akhirat diuruskan! Mana ada kes jenayah dalam jemaah GISB? Cerita seks bukankah menceritakan syurga dunia! Mengapa saudara boleh tersalah tafsir sampai begitu sekali? Kalau tidak setuju dengan cara kami bagilah alternatif. Jangan-jangan Brousur Seks GISB tu ramai yang mendapat faedah! Tolong saudara bicarakan tentang seks menurut Islam sebagai ilmu panduan untuk umat Islam melakukannya seperti yang Allah dan Rasul kehendaki!

Kenyataan Shamsiah : “Saya sekeras-kerasnya menafikan dakwaan suami saya mengatakan dia mendapat buku Seks Suci Islam (SSI) daripada saya. Ini jelas tidak benar sama sekali sebab saya sendiri tidak pernah memiliki buku tersebut. Saya sungguh tidak sangka suami saya sanggup berbohong pada pihak media dan masyarakat umum. Suami yang saya harapkan dapat membela saya dan anak-anak sanggup membuat tuduhan sebegitu. Saya merayu pada suami saya agar berfikiran waraslah, janganlah hal-hal keluarga dibesar-besarkan pada pihak media. Sedangkan ia boleh diselesaikan secara baik. Bila dia bertindak sedemikian membuatkan saya jadi ragu betul ke suami saya sayang pada kami sekeluarga. Amat memalukan kerana hal peribadi satu dunia tahu. Saya rasa sangat sedih bila melihat gambar 3 anak lelaki saya yang sekarang dalam jagaan suami saya (yang dia rampas dari saya), kopiah pun tak pakai, apa lagi solat. Sedangkan sewaktu anak-anak itu berada dalam jemaah, tahajjud pun tidak pernah tinggal. Lihat 5 org anak saya yang berada dalam jemaah, semuanya terbela. Dapat belajar di Jordan, yang suatu ketika dulu pernah menyuarakan hasrat mereka untuk belajar di luar negara tapi suami saya tak bagi dengan alasan tiada duit. Sepatutnya sebagai suami syukurlah sebab jemaah sanggup ambil tangungjawab kita tanpa bayaran satu sen pun. Anak-anak pun tahu menilai siapa yang mereka nak ikut. Ayah @ ibu?”

Terus terang saudara, bahawa perbezaan di antara kita sebenarnya ialah : saudara perjuangkan ilmu Islam sedangkan kami memperjuangkan cara hidup Islam yang praktikal, yakni bagaimana ilmu Islam boleh menjadi satu sistem hidup! Anda lihat kebudayaan kami yang menghiburkan orang dengan Allah dan Rasul. Nasyid mengelirukan kata saudara! Mana nasyid yang tidak mengelirukan? Sedangkan orang suka nasyid. Kalau anda tidak mampu untuk cetuskan, malulah kepada Allah untuk persoalkan ajaran kami. Salah-salahpun ada hasil yang boleh di manfaatkan. Selagi anda belum mampu untuk buktikan ajaran saudara lebih baik, berani saya katakan bahawa senjata saudara akan memakan diri saudara sendiri. Sebab Allah sangat marah dengan orang yang bercakap tapi tidak berbuat!

Lihat projek-projek GISB untuk menjawab persoalan-persoalan anda tentang ajaran kami. Lihat sembahyang jemaah kami untuk menjawab sesat tidaknya kami! Lihat remaja-remaja kami yang ikut memperjuangkan Islam untuk tahu apa atau tidak baiknya kami. Lihat orang-orang kami yang berniaga ikan, ayam, roti, butik dan lain-lain apa mereka buat bila tiba waktu sembahyang. Ya, mereka sembahyang awal waktu dan berjemaah. Itulah yang diajarkan Abuya, Sayyidi kepada kami. Adakah semua umat Islam di Malaysia yang berniaga dan juga sembahyang 5 waktu sehari semalam? Ajaran apa yang membuatkan mereka itu begitu?

Masyarakat sangat nampak keujudan GISB, projek-projeknya dan orang-orang yang menjaga projek. Mereka melihat sesuatu yang menyenangkan. Mungkin sukar untuk mereka percaya bahawa orang-orang GISB ini sesat. Sebab itu projek-projek kami terus berjalan hasil sokongan masyarakat.

Sebaiknya saudara Zawawi Aman dan sesiapa yang ingin mempersoalkan GISB, datanglah untuk berbincang terlebih dahulu. Tengok dari dekat! Kalau adalah orang yang dari jauh-jauh saja tembak, takut tidak tepat, tidak kena! Anda akan gagal. Apa yang menghalang anda untuk bertemu kami? Moga-moga kita akan dapat berbual panjang tentang macam-macam lagi yang anda ragukan tentang kami ini! Ya, tentang Islam bawaan Abuya dan Sayyidi, (kini dipertahankan oleh Ummu Jah dan GISB) yang telah menghasilkan empayar ekonomi Islam GISB di ¾ dunia. Yakni di Benua Eropah, Timur Tengah, Asia Tenggara, Khurasan dan China! Kalau bukan oleh kuasa Allah dan Rasul di belakang semua ini, mustahil syarikat kecil ini boleh mencipta hasil yang bertaraf Negara! Dan kalau bukan oleh kekuatan yang Allah dan Rasul berikan pada saya, mustahil saya mampu untuk menghasilkan surat ini.

Walaupun surat ini saya tujukan kepada saudara, tapi yang ikut menilainya ialah Allah dan Rasul dan orang mukmin. Apapun yang saudara akan jawab, tapi saya lebih menunggu jawapan dari Tuhan saya, Nabi dan orang-orang mukmin.

Sekian, ampun maaf dan terima kasih!

Hatijah Aam

——————————————————————————————————————————————————————-

Hanya Imam Mahdi yang mampu membebaskan Mekah dan Madinah dari tangan Yahudi. Pelan Masjid Nabawi baru dengan kubah baru. Kerja-kerja perobohan Kubah Hijau dikatakan bakal bermula setelah selesai musim Haji 1434H/2012M. Senibina pelan masjid baru ini seperti ada ciri Freemason?

Baca jawapan tentang isu Seks Suci Islam yang dihebah-hebahkan oleh Zawawi Aman di Jawapan Untuk Zawawi Aman dan TV9

Juga : Pengalaman Ustazah Hatijah Aam bertemu Rasulullah SAW

13 Comments on “Surat Terbuka Untuk Saudara Zawawi Aman”

  1. ar-raihan says:

    M’baca surat ini, benar2 membuatkan sy terasa kerdil skali…kelu untuk berkata apa2.kalaulah nama saya dipampangkan sedemikian rupa, xtaulah nk letak muka ni kat mane…malu sgt pd Allah…! Sekali lagi Allah membela agamaNya dr diperbodoh2kan…! Ampun maaf.

    Like this

  2. siti nur alifah says:

    Prjuangan masih jauh dan panjang, skrg tlh trtubuh sebuah jamaah yg jitu, sape pun x blh nak hancurkn jemaah RSA ni krana diblakangnya ada Tuhan, bahkn jemaah ni tetap akan brkembang dan mmbesar, yg nanti akn mnjadi daulah Islamiah dan sterusnya mnjadi empayar Islam. Utk itu smua prjalann masih jauh, ia x blh brlaku sekelip mata atau main magik je, ia prlu mlalui plbagai ranjau dan onak krana ujian mrupakn sunnah pjuang.

    Like this

  3. najmuddin al Mansur says:

    Ya Allah, dengan berkat Rasulullah, Imam Mahdi dan Mursyidku, Izinkanlah Roh, Akal dan Nafsuku sujud menyembahMu…. T_T

    Like this

  4. heliconia says:

    Semoga kita sama2 dapat menilai dengan mata hati..

    Selain itu, jika kita lihat link ini http://www.richardcassaro.com/forbidden-pagan-wisdom-written-in-stone-on-masonic-high-gothic-cathedrals binaan Masonic Temple yg berciri Freemason menggunakan turutan ganda tiga… TRYPTICH — Serta gabungan dua huruf L…. Jika kita lihat pelan Masjid Nabawi baru tersebut, ada ciri- ciri tersebut…? Walahualam.. Kalau arkitek yang dilantik kerajaan Saud adalah bukan Muslim pun ia bukan suatu yang baru…

    Like this

  5. najmuddin al Mansur says:

    Thanks atas linknya kak Heli… :)

    Like this

  6. Syafie says:

    Design masjid nabawi baru mengingatkan design temple of solomon. Ada part kepala, part tangan, part badan dan part kaki. Kalau tengok betul2 mcm tu lah design temple of solomon oleh freemason dan illuminati.

    Like this

  7. heliconia says:

    Solomon Temple
    King Solomon’s Temple

    Tracing Temple

    Tryptych
    Binaan ini ada dalam pelan masjid baru

    Like this

  8. mueezza says:

    As salam Puan Heliconia

    Ada terbaca baru-baru ni bahawa website2 israel telah diceroboh oleh anonymous

    “Israel Menerima Serangan Pemimpin Ghaib”

    http://suaraharamain313.blogspot.com/2012/11/israel-menerima-serangan-pemimpin-ghaib.html

    Begitu juga dengan akaun twitter menteri israel

    “Akaun Twitter milik Timbalan Perdana Menteri Israel digodam oleh Anonymous”

    http://busuk.org/ping/view/374230

    Nampaknya berita ini telah disambut gembira oleh ramai orang
    Kita selalu pening dengan perangai penggodam yang merosakkan sistem orang lain
    Namun kali ini, kelibat penggodam putih (white hacker) ini benar2 telah memberi nafas baru terutama kepada para pencinta kebenaran
    Lebih2 lagi diwaktu sekarang bila isu kegilaan israel menceroboh palestine telah menjentik hati ramai orang termasuk di Malaysia

    Siapakah penggodam putih itu agaknya??
    RSA berada dimana-mana

    Terima kasih Puan Heliconia

    Like this

  9. Syafie says:

    http://www.templesecrets.info/firstsec.html

    Dalam website ada penerangan pelambangan Temple Solomon pertama dan kedua dgn tubuh manusia. Pelambangan ini ada pada binaan baru Masjid Nabawi. Gambar puan heli upload adalah model Temple ketiga yg sedang dirancang untuk dibina.

    Like this

    • heliconia says:

      Syukran sdr Syafie atas infonya…

      Sdri Mueeza, menyamai penggodaman web2 dan pendedahan Wikileaks oleh kuasa ghaib

      Syukran, harap The Only Truth ada blog sendiri…. Yang boleh dikongsi…

      Like this

  10. TheOnlyTruth says:

    Yahudi memang pandai dalam kajian dan implementasi ilmu metafizik, sampaikan hendak berperang pun nak melihat kedudukan planet Marikh dan waktunya disekian paksi. Peranan kedudukan bintang2 memang memainkan peranan penting kerana wujud pertalian antara jirim melalui daya tarikan graviti.

    Mereka sangat memahami perkara misitk ini seperti peranan numerology yang kebanyakannya digunakan dalam konspirasi jahat mereka seperti pembunuhan artis-artis terkenal dan misi pengeboman seperti yang berlaku pada 9-11-2001. Tarikh 11 itu sengaja dipilih yang dirancang kebetulan berbentuk WTC (11) ia juga merupakan lambang pintu gerbang dan juga lambang kepada 2 tiang pujaan ahli freemason yang merupakan simbol2 kepada Hukum Alam yang sengaja Tuhan kita jadikan iaitu dalam bentuk berpasang-pasangan. Apabila WTC dibomkan dengan perancangan rapi mengikut pelan illuminati, ia sebenarnya sedang mencabar Tuhan dan ia juga merupakan simbol pengorbanan beramai-ramai sempena sambutan era baru pentadbiran dajjal yang bakal berpindah ke Israel. Seiring dengan lengkapnya rancangan mereka dalam melahirkan watak-watak manusia yang pelbagai jenis yang hidup bergantung pada sistem dajjal yang dinamakan benedict order.

    Benedict order digunakan sepenuhnya dalam membentuk manusia-manusia yang akan taat pada dajjal apb tiba waktu kezahirannya semula. Pelbagai macam cara telah digunakan terutamanya melalui sistem politik, pendidikan, dan kebudayaan. Ini bukanlah satu kebetulan apabila pope yang berkuasa di Vatican kini bernama Benedict. Dia dinamakan demikian sempena untuk menyempurnakan pelan benedict mereka yang terakhir sebelum kemunculan pope terakhir iaitu St Peter II (dajjal). Buktinya pada zaman serba moden yang sangat2 merosakkan manusia ini, ramai yang tidak mampu hidup tanpa teknologi ciptaan barat dan gaya hidup moden barat dan pendidikan barat. Contohnya belia hari ini tak mampu hidup tanpa

    i). Makanan fast food McDonald, KFC, Pizza Hut, Starbuck, Coca-cola dll. Makanan ini adalah sah dari Yahudi dan bahannya tidak lain adalah untuk mencabut dan merosakkan iman kerana ia merosakkan hati dan menyebabkan kita sukar hendak mendengar kata2 hati lalu sukar hendak menahan bisikan/prasangka mazmumah.

    ii. Hiburan/Budaya; Merosakkan akhlak dengan menjadikan manusia menuhankan diri sendiri. Oleh itu banyak filem2 Hollywood kemudian ditiru pula oleh industri tajaan sekutu-kutu Yahudi diseluruh negara, adalah untuk menampakkan manusia yang hebat2, bergaya, “berpersonaliti menarik”, berani menyuarakan hak dan pelbagai ribuan sifat mazmumah yang terkeji iaitu sifat sombong. Sifat sombong merupakan sifat yang paling susah hendak dikalahkan dalam pembelajaran ilmu tasawuf. Oleh itu Abuya sangat2 memperjuangkan sembahyang yang penuh disiplin kerana ia ubat pelembut untuk sifat sombong. Macam guna bleach sebelum sental batu berkerak.

    iii. Pendidikan sekular. Tujuannya melahirkan manusia yang banyak menggunakan akal sehingga kelas dibahagikan mengikut IQ bukan kebolehan. Terjadilah belia-belia muda yang sangat pandai tetapi sangat merosakkan. Dari sini juga akan lahir pemimpin harapan kita yang sesuai dengan piagam Yahudi agar mudah ejen2 Yahudi mendapat hati pemimpin ini untuk taat-setaatnya pada mereka kerana fitrah telah berpaksi pada nafsu dan akal. Dari sini juga akan melahirkan graduan-graduan yang kebanyakannya tidak layak ke Universiti kerana didorong oleh ejen bank kapitalis sehingga merubah lagi sistem pendidikan ini menjadi sokongan kepada riba. Dan ia juga menjadikan manusia seperti robot kerana hidup menyokong sistem produk-consumer ini.

    iv. Kemewahan. Disini sistem produk-consumer memainkan peranan besar memperkotak-katikan manusia dengan memastikan manusia bekerja sepenuhnya dengan sistem ini dengan memperkenalkan kenderaan mewah, fesyen kecantikan, rumah mewah dan bermacam2 keselesaan yang melambai-lambai. Kita pasti akan tertarik kerana nafsu sudah sangat disuburkan. Yahudi menjadikan kita seperti barang dagangan oleh sebab itu pada diri mempunyai nombor iaitu kad pengenalan. Kalau kita hendak ke luar negara, wajid memiliki “Pass-Port” dan mesti melalui “..Port..” ini samada melalui udara, laut dan darat seolah-olah kita dieks”PORT” dan diim”PORT”.

    Yang pasti Benedict Order digunakan untuk melahirkan manusia yang sangat cintakan dunia sehingga rasa manis dan sayang meninggalkannya sehingga memanjangkan lagi angan-angan hingga terlupa mencari matlamat sebenar kehidupan. Manusia kini dibesarkan dengan fitnah untuk tujuan mengheret kita beramai-ramai ke neraka.

    Tetapi Tuhan sebenarnya telah memberikan kita solusi kepada belenggu Yahudi ini iaitu agamaNya iaitu Islam. Permulaan Islam bermula dengan kalimah Agung syahadah kemudian solat. Solat ini sebenarnya merupakan satu ibadah yang hebat mengalahkan kesemua jenis ibadah sebelum kedatangan Rasulullah SAW. Ia adalah pelengkap segala gerakan yang menyihatkan jasmani, rohani dan akal. Makanan yang paling seimbang dan ubat yang paling mujarab. Oleh kerana sebaik-baik solat adalah berjemaah, maka masjid dibina untuk tujuan ibadah. Pembinaan masjid tidak sperti pembinaan rumah ibadah agama yang lain yang sangat sukar untuk menentukan kedudukannya, Kalau temple Yahudi perlu bergantung pada master-master astrology mereka, kalau tokong Cina perlu lihat kompas fengshui mereka. Tetapi masjid selain sumber2 yang halal ia hanya perlu bergantung pada arah kiblat. Mudah, kerana kaabah itu sendiri merupakan ibu segala energy. Pusat bumi dan pusat alam semesta, diperkukuhkan lagi dengan seruan azan yang tidak pernah berhenti semenjak azan pertama yang dilaungkan Sayyidina Bilal r.a seiring dengan peredaran bumi. Kalimah ALLAH dan Rasul terus-menerus mengalahkan loceng2 cathedral/ gereja.
    Malah senibina masjid merupakan seni bina yang terAgung yang tidak pernah dibina oleh mana2 zaman,tamadun dan bangsa. Kubah berbentuk gabungan geometri kon/sfera/ellipse/bulat melambangkan kesempurnaan agama ALLAH yang dilengkapkan oleh junjungan kita Rasulullah SAW yang tidak perlu belajar dengan ahli kitab. Seolah-olah bentuk kubah itu ALLAH hendak menabalkan junjungan kita Rasulullah SAW dengan makhota kesempurnaanNya sesuai dengan akhlak Rasulullah SAW sebagai makhluk yang termulia.

    Jadi kalaulah hendak dibandingkan bangunan2 ukiran freemason yang suka berbentuk geometri 90 darjah yang tak ubah seperti kotak dengan seni bina Islam, mereka sudah lama ketinggalan zaman, Teknologi roh milik mereka sudah luput ditelan zaman. Kedatangan para Rasul bukan sahaja membawa hati2 manusia kepada ALLAH tetapi mereka juga diberi mukjizat membawa teknologi roh yang sesuai dengan zaman. Beruntungnya menjadi umat Rasulullah SAW tak perlu susah-susah macam Yahudi yang kena belajar di Secret Academy yang mereka banggakan hingga pening kepala nak tafsir satu2 kedudukan bintang2, susah2 nak jadi degree/master/philosopher. Kita hanya perlu bersiap lahir dan batin ke masjid solat 2/3/4 rakaat maka roh kita bertambah2 dekat kepada ALLAH.

    Semakin mereka mengkaji dan menentang kebenaran ISlam semakin mereka sangat cemburu sehingga sanggup berdendam untuk ribuan tahun. Sanggup perah akal kepala dan guna khidmat iblis laknatullah untuk hancurkan Islam.

    Kalau kita lihat dari sudut perjuangan Abuya menyelamatkan Iman, Islam dan Ihsan kita semua, ia cukup lengkap dan relevan untuk melawan semula bisa dan racun Yahudi. Yahudi bina bermacam gedung2 seks untuk nikmatkan manusia, tetapi Abuya amalkan poligami sebaik-baiknya. Waktu anak remaja bergaul dengan sebebas-bebasnya, remaja disini sangat menjaga pandangan mata mereka. Dikala anak-anak gadis sibuk memaksa diri mencontohi akhlak pelacur, “personaliti menarik”; Remaja perempuan disini sibuk mempelajari mencontohi akhlak isteri2 Rasulullah SAW dan Siti Fatimah r.a.
    Untuk mengembalikan hati manusia kepada fitrah yang asal, Rasulullah SAW hadiahkan Wirid Aurad Muhammadiah dengan kehendak ALLAH yang sayang pada kita semua melalui Sayyidi dan terus-menerus diamalkan hingga hari ini. Ketika manusia sudah cintakan dunia, jemaah AlArqam, Rufaqa dan GISB yang sibuk2 memperjuangkan “Dapat Tuhan dapatlah segala-galanya”. Waktu manusia sudah lupakan tamadun roh, jemaah ini jugalah yang bertungkus-lumus memperkenalkan semula teknologi roh yang sudah ditinggalkan umat Islam sendiri.
    Waktu beliawan berasyik dengan idola artis mereka, remaja GISB sibuk mendendangkan nasyid menegnai para Sahabat untuk mengembalikan roh Islam ke dalam hati.
    Waktu jemaah lain masih berdakwah hanya guna lisan, jemaah ini sajalah yang datangkan keluasan makna dakwah mengikut perkembangan zaman.

    Yahudi sanggup sakit kepala selama 1000 tahun membentuk formula yang komples untuk meranapkan hati manusia, tetapi kini mereka perlu menghadapi pula berganda-ganda kali sakit hati, kerana yang mereka rasa kompleks itu sebenarnya ALLAH datangkan hikmah sehingga manusia kini ingin kembali pada Islam yang sebenar-benarnya. Ingin memeluk seerat-eratnya Islam , tidak mahu lepas lagi.

    Sekadar kongsian, mana-mana fakta yang tersalah, harap betulkan, jika ada info yang boleh ditambah sila tambahkan agar pembaca sekalain dapat membuka mata.

    Like this

  11. Saya ingin memberi pendapat sebagai Mukmin. Saya menunaikan umrah dalam bulan Mei 2012 dan dapat menziarahi kegiatan yang suci yang diusahakan oleh pihak GISB samada di Mekah atau Madinah amat dipuji. Selain dari ukwah yang ditunjukkan berlandaskan amalan Islam yang suci yang saya pernah nikmati buat pertama kali pada tahun 1975 semasa berhijrah minda semasa di Sungai Penchala, apa yang diusahakan diperingkat awal itu terbukti berkembang dengan sungguh-sungguh direstui oleh ALLAH. Jika kita tidak mampu bersama jemaah mana sekalipun janganlah menjadi penghalang. Keluar dengan diam. Usah jadi penghasut pada orang yang boleh berfikran waras dan rasional dalam usaha mencari keredaan ALLAH. Ada kuasa yang mengaku mereka menguasai secara mutlak dalam negara. Bukan sahaja mereka tersilap langkah bahkan menambah masalah sosyel bahkan tergugat dalam urusan negara. Insaflah bahawa kita tidak mampu bertindak sendirian melainkan berjemaah secara fizikan dan kalau itu pun tidak mampu dalam diam do’a agar sesuatu jemaah yang melakukan kebaikan dilindungi ALLAH. Ayah mertua saya, Almarhum Tuan Haji Aziz bin Borhan selalu mengingati anak-anaknya – Jika kita tidak mampu menjadi sebuku garam yang dapat menyelamat ikan dari menjadi busuk, janganlah menjadi lalat hijau (langau) yang merosak sebakul ikan.

    Like this

  12. fikir umat says:

    saya sebenarnya seorang yg atas pagar n sederhana saya tak pernah katakan sesat slagi individu atau jemaah berpegang rukun islam dan iman,selagi kita meyakini semua ini milik Allah kita adalah hambanya yg sejati dan mengetahui hanya nabi Muhammad rasul terakhir dan se maksum mahluk Allah,nak kan jadikan idola nabi ,sahabat n keluarga nabi kerna kemuliaan akhlaknya menjadi ikutan adalah sihat sebaiknya, mereka mampu memimpin satu jemaah sedangkan saya memimpin satu keluargapun
    tetap bergelora,tahniah pada pihak anda…jgn hairan dgn anggapan manusia,kerna penyatuan hati
    umat muslimin Allah telah serahkan pada usaha hamba hambanya,maaf saya dah terlupa permintaan
    rasullulah alaihiwasalam pada Allah azawajala salah satu nabi inginkan hati2 umat islam dapat dsatukan,
    andai ada yg teringat tolong kongsikan sebagai pencerahan ,Allahu aklam berpesan dgn kebenaran dan kesabaran…

    Like this


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,059 other followers